go-to-top

اپل باز هم ارزشمندترین برند جهان شناخته شد

1394/7/13

برای سومین سال پیاپی، اپل و گوگل به عنوان ارزشمندترین برندهای جهان شناخته شدند.

امسال ارزش برند اپل با 43% افزایش، به 170 میلیارد دلار رسید و جایگاه نخست لیست باارزش ترین برندها را به خود اختصاص داد. رتبه دوم به غول جستجوگر رسید. ارزش گوگل با افزایشی 12 درصدی، 120میلیارد دلار برآورد شد.

رتبه بندی ارزشمندترین برندهای دنیا همه ساله توسط شرکت اینتربرند انجام میگیرد. ارزش یک برند بر مبنای عملکرد مالی آن شرکت، میزان نفوذ برند در خرید مشتریها و قدرت آن در قیمت گذاری برآورد می شود. گزارش سال جاری این شرکت نشان می دهد شرکتهایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند از قدرت بیشتری برخوردارند، چنانچه موضوع فعالیت بیش از نیمی از 10 برند برتر جهان، تکنولوژی است.

اپل باز هم ارزشمندترین برند جهان شناخته شد

در این رده بندی کوکاکولا در جایگاه سوم قرار گرفته است، مایکروسافت چهارم شده و IBMمقام پنجم را کسب کرده است. رتبه ششم این لیست را شرکت خودروسازی تویوتا در اختیار گرفت و شرکت سامسونگ جایگاه هفتم سابق خود را حفظ نمود. شرکتهای جنرال الکتریک و مک دونالد به ترتیب هشتم و نهم شدند و آمازون با 5 پله صعود نسبت به سال گذشته، رتبه دهم را به خود اختصاص داد.

لازم به ذکر است فیس بوک در این رتبه بندی جایگاه بیست و سوم را داراست.

شرکت لنوو که تازه به این لیست راه یافته رتبه صدم رده بندی را به دست آوره است و درانتهای لیست قرار گرفته است. برندهای نینتندو و نوکیا نیز به افت شدید ارزش، از این لیست خارج شده اند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

منبع: The New York Times - Interbrand

 

لینک خبر

 

امتیاز کاربران از 114 رای : 4.7